Meie kooliperel on pikaajalised sõprussuhted „Kuldkrooni“ restorani sõbraliku ja lahke töökollektiiviga, kes kostitavad igal aastal meie õpilasi maitsvate jõululõunatega. Neid kordi meenutades tuleb välja, et me head suhted ulatuvad juba möödunud sajandisse.
15. detsembril peetud jõululõuna oli aga eriti luksuslik, sest sõiduks Paidesse ja tagasi oli direktor meile bussi tellinud. Uhke tunne oli bussi istuda ja veel uhkem restorani ukse ees maha astuda. Sellise piduliku ja kultuurse koha külastus on meie lastele kui väike eksamitöö, sest seal tuleb kogu aasta õpitu kasutusele võtta. Lastel oli vaja teha koos vanematega kodutöö -riietuse valikus, mille nad läbisid väga edukalt. Silm lausa puhkas poiste peal, triiksärgid, pintsakud, uhked lipsud ees ja ega tüdrukudki kenade kleitide-seelikutega alla jäänud. Väga oluliseks peame käitumisoskust, olla viisaks ja tähelepanelik ümbritseva keskkonna ja kaaslaste suhtes. Lauakommetes oskavad lapsed päris kenasti hakkama saada, sest seda saame praktiseerida iga päev. Veidi harjutamist vajab noa ja kahvli kasutamise oskus nooremate õpilaste puhul, kuid piinlikkust me tundma ei pea. Pakutav praad ja magustoit olid väga maitsvad, kõhud said kõigil väga täis ja näod olid rõõmust säramas.
Peale külluslikku lõunasööki tuli kena jõulumuusika saatel ka tantstuure teha. Poisid olid üllatavalt julged tantsule palujad. Nii mõnelgi õpetajal oli au pikka aega tantsupõrandal viibida ning eks teised said jälle seda kena vaatepilti nautida.
Tänasime lahket pererahvast ja loodame kohtuda järgmisel aastal.
Jõululõuna 2016

Loe edasi

Käes on taas aasta viimane kuu, et minna jõulumaale. Jõulumaal võttis meid vastu Päkapikk, kellel oli peas võlumüts, mis hakkas muusikaga koos liigutama. Postkastist leidsime jõuluvana saadetud kirja. Kiri loetud, läksime edasi Jõuluaeda, kus jõime sooja teed. Andsime süüa ja tegime pai jänesele ning lammastele. Nende nimedeks olid Miia ja Voldemar. Lõkke juures sulatasime ja valasime õnnetina, et teada saada, mis meid ootab uuel aastal. Valatud tinast tuli huvitav kuju. Kes arvas, et lind või hoopis lohe, kolmas vaatas, et laevuke jne.
Vahvaid tegemisi oli meil ka toas. Panime pähe päkapikumütsid ja kaela kraed. Noortele päkapikkudele maaliti põsele lumehelbeid. Toreda etenduse andis meile väike koerake Tupsu oma perenaisega. Enne maiustamist aga kaunistasime piparkooke värviliste glasuuridega. Mälestuseks valmistasime koos Päkapikuga märgid. Aeg möödus märkamatult.
Päkapikuga hüvasti jäetud, läksime vaatama, kas jõuluvana on kodus. Uks oli lukus. Me piilusime akendest, kuid kahjuks teda polnud. Ega siis muud, kui asusime koduteele.
Jõulumaal 2016

Loe edasi

6. detsembril toimus Türi Toimetulekukooli ja Väätsa Põhikooli õppereis Tartu SPARK ärimajja. Üritus sai teoks Noorte ettevõtlikkuse suuna tegevusi Järvamaal toetava Euroopa Regionaalarengu Fondi ja Järvamaa Omavalitsuste Liidu abiga. Väljasõitu korraldas Noorte ettevõtlikuse koordinaator Reelika Lepik Järvamaa arenduskeskusest.
Päev algas juba hommikul kell 8.00 väljasõiduga Väätsale, et sealt üheskoos edasi sõita Tartusse. Kohale jõudes algas kohe mäng „Ettevõtlik pere“. Selleks jagati toimetulekukooli ja Väätsa Põhikooli 3. klassi õpilased viide erinevasse ettevõttesse – kaubamajja, iluteenuste majja, panka, automüügi ja – remonditöökotta, elektroonikapoodi . Igas ettevõttes oli juht, kes tutvustas mängureegleid. “Ettevõtlik pere“ oli õpetav rollimäng noorematele õpilastele perekonna majandamisest, ettevõtlusest ja raha kulutamisest ja säästmisest. Mäng oli õpetlik, kuna õpetas kasutama pangakaari ja sularaha, õpetas tegema rahaülekandeid tahvelarvutis, õpetas nippe, kuidas paremini oma ettevõtet reklaamida. Õpilased said oma rollidega väga hästi hakkama ja mängu lõpuks suutsid kõik pered säästa vajaliku summa, mis oli neile eesmärgiks püstitatud.
Pärast lõunasööki läksid õpilased ehitusinseneri tarkust nõudvasse töötuppa. Ka selles töötoas jagati õpilased kolme meeskonda ja ülesandeks oli ehitada sild üle kuristiku. Kasutada said õpilased spagette, liimipüstoleid, teipe ja paberit. Ülesanne oli raske, kuid koos mõeldes tuli õpilastel huvitavaid ideid. Võistluse lõppedes oli valminud 3 täiseti erinevat silda ning siis jõudis kätte hetk, kui tuli katsetada, kas sillad kannatavad ka autosid. Meeskondadel oli rõõm suur kui katsetuste käigus puldiga juhitav auto suutis sõita üle silla ning sild jäi terveks.
Erinevates meeskondades töötades kahe kooli õpilased sõbrunesid ruttu ning neil olid huvitavad jututeemad.
Õppepäev kujunes päris pikaks ja tagasiteel murdis uni nii mõnegi õpilase silmadesse. Kooli tagasi jõudes oli õpilastel palju huvitavat pajatada kaasõpilastele ja õpetajatele oma põnevatest päevast.
Ettevõtluspäev

Advendiaeg Türi Toimetulekukoolis.
Esmaspäeval, 5. detsembril Türi Toimetulekukooli pere tähistas teist adventi Türi Püha Martini kirikus. Juba kiriku väraval tervitas saabujaid R. Pener, kes kutsus meid kirikusse sisse. Advendihommik algas kiriku ajaloo tutvustamisega. Saime teada, et meie kirik kuulub kümne vanima Eesti kiriku hulka. Edasi räägiti meile advendi ajaloost. Üllatav oli teada saada, et advendikalendrid olid kasutusel juba väga ammu ja et neid valmistati õlgedest. Kuulsime huvitavat ülevaadet jõuluvärvidest ja nende tähendusest, päkapikkudest, jõulukingitustest, jõulusalmides ning jõululauludest, mis olid kirjas piiblis. Tund lõppes Jeesuslapse sünni looga ja Meie isa palvega. Pärast tundi saime kirikus ringi käia ja vaadata.
Täname kirikuperet
3. advevihommik

Loe edasi

Detsembrikuu esimesel päeval toimusid Tallinnas Eesti Vaimsete Puuetega Inimeste Spordiliidu talvised kergejõustikuvõistlused kus meie kooli sportlased tublilt esinesid. Ise kirjutasid nad oma võistluse kohta niimoodi…
Võistlused
Neljapäeval läksime 7.15 bussiga Tallinnasse kergejõustikuvõistlustele. Autojuht oli Peeter Kruus, ta oskas teed. Suures kaarhallis oli palju võistlejaid. Kõige pealt läksime riietuma, siis läksime staadionile ja siis oli avamine. Jooksime 60m ja 200m ning veel kaugushüpe. Ootasime kaua ja siis hakkasid võistlused, pärast teist jooksu läksime sööma. Lõpuks oli autasustamine. Meil läks hästi, Gertil 1 koht, Argol 4 koht ja Kevinil 6 koht
Meie tulime pimedas tagasi, kõigil oli rõõmus tuju.
Võistlustel oli supertore!
Poisid EVPISL võistlustel
Poiste treener Peeter Kruus ütleb, et Tallinnas Lasnamäe kergejõustikuhallis EVPISL-i kergejõustikuvõistlustel on osalenud varemgi Gert Leement, Argo Leppane, ja Maks-Siim Toomas Sarri. Kevin Pleesi oli võistlustel esmakordselt. Võisteldi kolmel alal ja vastavalt tulemustele saadud punktid summeeriti. Punktid määrati TV 10 olümpiastarti punktitabeli alusel. Tublid olid kõik kuid eriti tõstaks esile Gerdi, kelle areng on olnud kõige suurem. Sellest tulenevalt ka Gerdile esikoht, Argole neljas ja Kevinile kuues koht. Maks-Siim pidi leppima seitsmenda kohaga üheksa osavõtja seas. Türile tagasi sõites lubasid kõik treeningutega jätkata.